Zrozumienie liczb ujemnych jest niezbędne, aby uczeń mógł uzyskać właściwą odpowiedź na pytanie. Liczba ujemna to w zasadzie liczba mniejsza od zera i przeciwieństwo liczby dodatniej.
Definicja liczby ujemnej
Liczby ujemne są podrozdziałem liczb rzeczywistych i mogą być liczbami całkowitymi, ułamkami i nie tylko. Są one po prostu zdefiniowane jako liczby, które są mniejsze od zera. Liczba ujemna jest wyświetlana przez umieszczenie kreski po lewej stronie liczby. Na przykład, -3 będzie liczbą ujemną.
Używanie liczby ujemnej w matematyce
Kiedy ktoś robi równanie, które zawiera liczbę ujemną, będzie chciał się upewnić, że robi równanie poprawnie. Jeśli odejmują dużą liczbę od mniejszej, odpowiedź będzie ujemna, ponieważ odpowiedź będzie mniejsza niż zero. Na przykład, jeśli równanie jest 3-5, odpowiedź będzie -2. Widząc linię liczbową, osoba zacznie od 3 i pójdzie w lewo 5 miejsc. To pozostawia je dwa miejsca na lewo od zera, które byłoby -2.
Definicja odejmowania
Zrozumienie odejmowania i jego działania jest niezbędne do zrozumienia liczb ujemnych. Podstawowa definicja odejmowania to odejmowanie jednej liczby od drugiej. Jeśli ktoś ma 7 czegoś i odejmuje 3, to zostaje mu 4. Jest to przeciwieństwo dodawania i może mieć liczbę ujemną jako odpowiedź, jeśli odejmowana liczba jest większa niż liczba, od której się odejmuje.
Używanie kalkulatora do dodawania i odejmowania liczb ujemnych
Kiedy uczeń musi odjąć dużą liczbę, może chcieć użyć do tego kalkulatora odejmowania. Ważne jest jednak, aby zachować ostrożność podczas korzystania z kalkulatora. Tak długo, jak wprowadzają liczby w odpowiedniej kolejności i wiedzą, czy odpowiedź powinna być dodatnia czy ujemna, może on pomóc im zapewnić, że otrzymają właściwą odpowiedź.
Metody odejmowania pomocne przy odejmowaniu liczb dodatnich i ujemnych
Odejmowanie małych liczb może być łatwe, ale kiedy uczeń musi odjąć większe liczby, może chcieć użyć jednej z popularnych metod odejmowania. Mogą napisać liczby jedna na drugiej i, zaczynając od liczb po prawej stronie, zrobić jedną pionową linię na raz, aby rozbić ją na mniejsze części, które są łatwiejsze do odjęcia. Jest to najczęściej stosowana metoda, ale korzystne może być poznanie także innych, aby ułatwić odejmowanie.
To, czy liczba jest dodatnia czy ujemna, będzie miało znaczenie dla wyniku równania. Nieważne czy uczeń używa kalkulatora, ołówka i papieru, czy robi równanie w głowie, zrozumienie jak działają liczby ujemne będzie istotne.
Jednak w prawdziwym życiu, to prawda, moglibyśmy się bez nich obejść. Większość ludzi po prostu uważa, że są one wygodne, aby uprościć trochę rzeczy. Pamiętaj, że są one preferencją w prawdziwym życiu, ale nie koniecznością.